Όπως είπαμε, ο Ιούνιος είναι μήνας αφιερωμένος στους λάτρεις των αγώνων αντοχής. Η αρχή έγινε με τις 24 ώρες του Le Mans όπου η Ferrari (και θα μου επιτρέψεις να πω, ο Robert Kubica) διέπρεψε έστω και με την 3η, την κίτρινη μη-εργοστασιακή συμμετοχή της. Το σαββατοκύριακο που μας πέρασε ήταν το δεύτερο… χτύπημα. Ο δεύτερος αγώνας που όχι μόνο διεκδίκησε αλλά κέρδισε την μάχη για τις διαθέσιμες ώρες ύπνου: οι 24 ώρες του Nurburgring που μπορεί να μην έχει ως διοργάνωση την ίδια αίγλη με το Le Mans αλλά παραμένει αξιολάτρευτα “ανοιχτός” και old-school. Στην περιβόητη Πράσινη Κόλαση λοιπόν, η BMW M Motorsport με την μοναδική συμμετοχή της στην κορυφαία “SP9” κατηγορία κατάφερε να κατακτήσει τη νίκη μπροστά σε ένα ανεπανάληπτο κοινό-ρεκόρ με τους Kelvin van der Linde, Augusto Farfus, Jesse Krohn και Raffaele Marciello της ROWE Racing.
Ο αγώνας δεν ξεκίνησε καλά για την BMW M4 GT3 EVO της ROWE Racing καθώς το αγωνιστικό με το νούμερο 98 δεν κατάφερε να προκριθεί στην τελευταία περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών οπότε ξεκίνησε από την 17η θέση. Κάτω από ασυνήθιστα άψογες καιρικές συνθήκες, ο Augusto Farfus κατάφερε να χτυπήσει την πόρτα του top-10 ήδη από τον πρώτο γύρο ενώ μετά από περίπου 90 λεπτά, μία απροσδόκητη διακοπή ρεύματος έφερε την κόκκινη σημαία και πρακτικά “πάγωσε” τον αγώνα για 2 ώρες και 15 λεπτά. Μόλις κυμάτισαν οι πράσινες σημαίες της επανεκκίνησης, η M4 GT3 EVO όρμησε προς τα εμπρός και μέσα σε δύο γύρους, έστω και αν ο καθένας από αυτούς είχε μήκος άνω των 25 χιλιομέτρων, κατάφερε να σκαρφαλώσει από την 9η θέση, στην 3η! Αφού οι Marciello και Krohn καθιερώθηκαν στις πρώτες θέσεις και πέρασαν… αναίμακτα τη νύχτα άρχισαν να χτίζουν την διαφορά τους από τα υπόλοιπα αγωνιστικά και μέχρι την ανατολή στη Nordschleife όχι μόνο το είχαν καταφέρει αλλά είχαν μειώσει και την απόσταση των 2 λεπτών που του χώριζε από τον πρωτοπόρο.

5 ώρες και 40 λεπτά πριν την καρό σημαία, η Porsche 911 με τον Kevin Estre στο τιμόνι είχε μία λάθος εκτίμηση και συγκρούστηκε με μία Aston Martin στην οποία “έριχνε” γύρω με την BMW M4 GT3 EVO να ανασαίνει στον σβέρκο της. Η σύγκρουση αυτή της Porsche με την Aston Martin ήταν αυτή που σε μεγάλο βαθμό έκρινε το αποτέλεσμα καθώς επιβλήθηκε ποινή στο αγωνιστικό της Manthey Racing στην οποία ποινή η ομάδα άσκησε έφεση αποφασίζοντας να μην την εκτίσει. Μερικά λεπτά πριν την λήξη έγινε γνωστό ότι η έφεση απορρίφθηκε και η ποινή που είχε αρχικά επιβληθεί μετατράπηκε σε σχεδόν 100 δευτερόλεπτα επιπλέον μετά την λήξη του αγώνα… Με απλά λόγια, η Porsche 911 της Manthey Racing όχι μόνο οδήγησε σχεδόν κάθε γύρο του αγώνα αλλά πέρασε πρώτη την γραμμή του τερματισμού κι όμως έχασε. Αυτοί είναι οι κανονισμοί όμως και ισχύουν για όλους.
Για τον van der Linde η νίκη στον φετινό 24ωρο αγώνα είναι η 3η έπειτα από το 2017 και το 2022 αλλά η πρώτη με την BMW M Motorsport. Για τον Farfus αυτή ήταν η δεύτερη νίκη έπειτα από αναμονή και προσπάθειες 15 ετών ενώ οι Marciello και Krohn γιόρτασαν την πρώτη τους νίκη στον εμβληματικό 24ωρο αγώνα μπροστά σε ένα κοινό 280.000 θεατών! Η BMW από την άλλη έχει… συνηθίσει τις νίκες στο Nurburgring καθώς αυτή ήταν η 21η της έστω και αν η τελευταία ήταν πριν από 5 χρόνια με την BMW M6 GT3 που καθόλου συμπτωματικά ήταν και πάλι της ROWE Racing.



